از الگوریتم های جدید گوگل به حساب میرود که برای اولین بار در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ اعلام شد و تاکنون پنج آپدیت از آن معرفی شده است. این الگوریتم دشمن تکنیک های دخیل در افزایش مصنوعی رنک وبسایت ها و یا به تعبیر خود گوگل، سئوی سیاه میباشد.
توجه اصلی گوگل به وبسایت هایی میباشد که در انها اصول Black Hat SEO رعایت شده است و این اصول براساس Google’s Webmaster Guidelines تعریف میشوند. از این نوع تکنیک ها میتوان به Keyword Stuffing , Cloacking و شرکت در تبادل لینک هایی که به نام Link Schemes معروف هستند اشاره کرد.
یادتان میآید مبحث Community را در آغاز کتاب مطرح کردیم؟ در واقع فاکتور اساسی در سئو هم چنان هم همان Community است ولی برخی خواستند با دور زدن این روش به شکل های مصنوعی رنک و رتبه سایت خود را بالا ببرند. بطور مثال به وبسایت های بزرگ و پربازدید مبلغی را پرداخت میکردند تا لینک وبسایت آنها در سایتشان قرار دهد. تا قبل از وجود الگوریتم پنگوئن این کار پاسخ بسیار خوبی برای مدیران وبسایت ها داشت، بطوریکه با خرید چند بک لینک از سایت های پربازدید در فاصله چند روز رتبه سایت آنها بشکل چشم گیری بالا میرفت، اما این امر در صورتی بود که آن سایت ها اغلب بار فنی و ارزش محتوایی خوبی نداشتند.
جالب است بدانید از ابتدای شروع به کار این الگوریتم تا به حال نزدیک به ۳.۱ درصد از نتایج زبان انگلیسی و حدود ۳ درصد از زبان هایی مانند آلمانی و عربی را تحت تاثیر قرار داده است.
کاملا واضح است که این یک مشکل بزرگ در سر راه فعالیت بزرگترین موتور جستجوی جهان بود و باید آن را مرتفع میکرد. به همین منظور با ارئه این الگوریتم سایت های اسپم و کلاهبردار شناسایی و توبیخ شدند.
اما راهکار های مقابله با این الگوریتم…
یکی از افراد سرشناس در زمینه سئو پاسخ جالب و در عین حال عجیبی دارد. او میگوید به بازدید فرستاده شده از طرف گوگل توجهی نکنید. سایتتان را با مطالب مفید و دسته اول پر کنید. بعبارت دیگر ایجاد محتوی کنید. نظر دادن در وبلاگ های دیگران و ارسال پست مهمان میتواند برای ایجاد محبوبیت در مدت زمان کم بسیار مفید باشد.
نکته جالب صحبت های او اینجاست که میگوید شما در طول این مدت زمان به گوگل کم توجهی کردید، ولی عکس این رابطه وجود داشته است و توجه گوگل به شما آرام آرام معطوف شده است.