ویدئو مارکتینگ
نوع دیگری از شبکه های اجتماعی سایت های اشتراک فیلم و ویدئو میباشند که یکی از موثرترین راه های تبلیغات در اینترنت به شما میرود، زیرا تماس مابین مشتری و شما از نوع حس بینایی صورت میگیرد. شاید بارها این جمله را شنیده باشید که عقل مردم به چشمشان است. این موضوع دقیقا همین مسئله را اثبات میکند. وقتی شما در حال تبلیغات برای یک محصول صنعتی هستید، واضح است که اگر مشتری خط تولید کارخانه شما را در قالب یک ویدئو ببیند احتمال بسیار زیاد به این موضوع پی میبرد که شما صاحب کارخانه هستید و از واسطه گری و کلاه برداری خبری نیست. از دیگر امکانات این بخش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ایجاد حس آرامش و اعتماد در مشتری
- آشنایی با زیر ساخت های شرکت و کارخانه شما
- آشنایی با فرایند تولید محصولات
- آشنایی با روند انجام یک فعالیت (مثلا شیوه ثبت نام در یک سایت)
- آشنایی مشتریان با ویژگی های و نحوه کارکرد محصولات شما
- ایجاد کلاس کاری بالا در مقایسه با رقبای خود (در صورت ساخت تیزر تبلیغاتی)
- و…
از مهمترین مزایای این کار جلب اعتماد افرادی میباشد که از قبل هیچ آشنایی با شما و فعالیتتان ندارند. شاید همین امر سبب شده است که در سالیان اخیر شرکت ها و کارخانه های زیادی مبالغ هنگفتی را برای ساخت تیزر های تبلیغاتی خود صرف کنند و آن را بصورت گسترده در فضای اینترنت منتشر میکنند.(از ساختن موشن گرافیک غافل نمانید)
اگر صاحب شرکت هستید هم میتوانید با ضبط یک فیلم از محیط کاری، زیر ساخت ها، کارکنان و نحوه تکریم از ارباب رجوع در این راه قدم گذاشته و مسلما نباید پیغام مدیریت در انتهای ویدئو فراموشتان شود. باز هم تکرار میکنیم که ۹۰ درصد این کار برای جلب اعتماد است و تنها ۱۰ درصد جنبه تبلیغاتی دارد.
اگر صاحب کارخانه هستید جدا از مواردی که توضیح داده شد، میتوانید از محصول خود و نحوه استفاده و کارکرد های مفید آن تصاویری را تهیه کنید.
در سالیان اخیر حتی صاحبان سایت های بزرگ هم فیلمی از طرز عملکرد سایت خود تهیه میکنند و در آن سعی میکنند به پرسش های کاربران خود پاسخ دهند.
در مرحله بعد کافیست با یک جستجوی ساده، لیستی از سایت های اشتراک فیلم در اینترنت را جستجو کرده و در بزرگترین آنها بعد از مرحله ساخت حساب کاربری، ویدئو های خود را حتما با قید آدرس وبسایت آپلود کرده و در دید همگان قرار دهید.
تنها نکته ای که در مرحله آپلود بسیار اهمیت دارد این است که بعد از بارگزاری فیلم در سایت اشتراک ویدئو، معمولا شما باید کلمات کلیدی (متا تگ) ویدئوی خود را درج نمایید که این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا در قسمت قبل متن در اختیار داشتیم و موتور های جستجو میتوانستند به راحتی از روی کلمات کلیدی متن مارا پیدا کنند، ولی این موضوع درباره ویدئو صادق نیست و تاکنون رباتی وجود ندارد که از روی فریم های فیلم بتواند دسته بندی آن ها را مشخص کند. پس طبیعا اگر از کلمات کلیدی استفاده نکنید، هیچ گاه از طریق جستجو فیلم شما یافت نخواهد شد.
مزیت این روش در این است که مشتریان شما کاملا با شما و محل کار و هم چنین محصولات شما آشنا میشوند و همانطور که قبلا اشاره کردیم مهمترین مسئله در امر تبلیغات، کسب اعتماد طرف مقابل است و اگر در این کار موفق باشید، در بازاریابی اینترنت اصطلاحا به شما میگویند: “شما بردید…”
درباره مدیریت
شما در حال مطالعه یکی از مقالات آموزشی وبلاگ پرنیان بودید. اگر برایتان مفید بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. من پارسا قربانیان و اینجا مدرسه فرانت اند پرنیان، میخواهیم در یک معامله برد برد، با هم به آرزوهایمان برسیم..
نوشته های بیشتر از مدیریت
دیدگاهتان را بنویسید