آموزش کامل حرفه ای شدن در لینکدین
نویسنده : مهندس پوریا فراهانی (دانشجوی دوره دهم کلاس تضمین استخدام)
افراد حرفه ای زمان و منابع زیادی را برای ساخت برند ها سرمایه گذاری میکنند . اما ما چقدر از مهارت هایی که داریم را برای ساختن برندهای شخصی خود استفاده می کنیم ؟ برای هیچ کدام از ما این موضوع آنچنان که شایسته اهمیت میباشد مهم نیست !!
اگر این موضوع برایتان مهم است پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله آموزش کامل حرفه ای شدن در لینکدین را بخوانید.
ما به دلیل مشغله کاری به آن نمی پردازیم ، و حتی گاهی اوقات ممکن است به دلیل داشتن احساس خودخواهی و یا غرور بیش از حد ، از گذراندن وقت برای بازاریابی مهارت های خود صرف نظر کنیم . با این حال وقتی از برندسازی شخصی غافل میشویم ، نه تنها این عامل باعث میشود که فرصت های شغلی بزرگ را از دست بدهیم بلکه این عامل حتی میتواند در به دست نیاوردن حقوقی شایسته و متناسب با مهارت های شما تاثیر داشته باشد !!
شبکه های اجتماعی هر روز نقش پررنگ تری را در زندگی ما بازی میکنند . در این بسترها ما میتوانیم افراد مختلف حوزه کاری خودمان را بشناسیم و دوست های جدیدی را پیدا کنیم . همچنین می توانیم درباره تخصص خودمان و مسائل مختلف حرف بزنیم و یک رسانه شخصی بسازیم . در یک کلام ، شبکه های اجتماعی ، زندگی ما را برای همیشه عوض کردند !
در این میان یکی از شبکه های اجتماعی که روز به روز مهم تر می شود ، لینکدین است . چرا که لینکدین ارتباط حرفه ای و کاری میان افراد را راحت تر از هر زمان دیگر کرده است .
لینکدین چیست ؟
لینکدین شبکه اجتماعی محبوبی است که با هدف خاصی ایجاده شده است . هدف لینکدین بر خلاف توییتر یا اینستاگرام که برای اشتراک گذاشتن لحظات زندگی شخصیمان است ، اشتراک گذاشتن مسائل مربوط به زندگی حرفه ای و شغلی است .
کاربردهای لینکدین :
ثبت و ارائه رزومه : اگر به دنبال ساختن یک رزومه آنلاین با جزئیات بی نظیر هستید که به ارائه توانمندی های شما در فضای آنلاین کمک کند ، ساخت پروفایل لینکدین انتخابی ضروری است .
جستجوی شغل : اگر به دنبال موقعیت شغلی جدید یا بهتری در حوزه تخصصی خود هستید می توانید از طریق لینکدین کاریابی کنید .
استخدام : اگر به عنوان فردی متخصص در حوزه منابع انسانی یا به عنوان یک برند به دنبال جذب افراد متخصص هستید ، در لینکدین فعالیت کنید .
برندینگ : لینکدین چه برای بازاریابی و بالا بردن آگاهی از برند شخصی و چه برای سازمان ها گزینه ای جذاب و کم هزینه نسبت به سایر شبکه های اجتماعی به حساب می آید .
راهی برای ارتباط : در مجموع لینکدین برای ارتباط با افراد متخصص حوزه های مختلف با یکدیگر و تبادل های حرفه ای ساخته شده و مثل بقیه شبکه های اجتماعی راهی برای برقراری ارتباط برای افراد است .
صفحه پروفایل لینکدین پایه و اساس برند سازی شخصی شماست و ما در این مقاله قصد داریم که به شما یاد بدهیم با استفاده از یک سری از ویژگی ها بتوانیم از قابلیت های آن به عنوان یک پلتفرم بازاریابی شخصی استفاده بکنیم تا با یکدیگر بتوانیم بدین وسیله از این نرم افزار به عنوان راهی برای نشان دادن انگیزه و مهارت های خود در حوزه کاریمان به شرکت های بزرگ استفاده بکنیم .
در این مقاله 10 تکنیک وجود دارد که شما باید برای امس آن ها را در شبکه اجتماعی لینکدین خود بررسی و برای پروفایل خود بروزرسانی بکنید .
برخی از این تکنیک ها را میتوان سریع و به آسانی انجام داد اما برخی دیگر از این تکنیک ها ممکن است کمی زمان ببرد اما همه آنها بسیار ارزشمند هستند . آنها به شما کمک میکنند تا پروفایل لینکدین شما همانطور که متناسب با شخصیت و مهارت ها شما می باشد به نمایش گذاشته شود .
- عکس پروفایل مناسبی را برای شبکه اجتماعی لینکدین خود انتخاب کنید :
در اولین قدم ، قبل از همه توضیحاتی که در شبکه اجتماعی لینکدین خود قرار دادید ، عکس پروفایل شما میتواند معرف خوبی از شخصیت شما باشد . که من در این بخش چند نکته کوتاه در مورد انتخاب صحیح عکس پروفایل برایتان بیان میکنم :
(a عکس پروفایل خود را حتما از عکس هایی که به تازگی انداخته اید قرار بدهید تا بیشتر شبیه خودتان باشد .
(b سعی کنید عکسی که در نمایه پروفایل خود قرار میدهید از فاصله دور از شما گرفته نشده باشد . ( توصیه میشود که اجزای صورتتان قابل تشخیص باشد )
(c در هنگام عکس گرفتن همان لباسی را که دوست دارید در محل کار بپوشید ، را انتخاب بکنید و همچنین سعی کنید که با چشمان خود بخندید تا انرژی مثبتی را به سمت بازدید کننده پروفایل خودتان ارسال کنید .
2) بنر لینکدین مناسبی را برای خودتان انتخاب بکنید :
عکس بنر شما دومین عنصر مهمی می باشد که توجه مردم را جلب میکند و شما باید به آن اهمیت بدهید . پس بنر مناسب لینکدین خود را انتخاب بکنید و در آن بیشتر سعی بکنید که راه های ارتباطی و آنچه برای شما اهمیت دارد را به مردم نشان بدهید.
بیش از هر چیز ، عکس بنر مناسب به صفحه شما کمک می کند تا توجه را جلب کند و به یاد ماندنی شوید .
(3 تیتر خود را فراتر از یک عنوان شغلی قرار دهید :
هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید توضیحات در بالای صفحه پروفایل شما فقط یک عنوان شغلی باشد . شما میتوانید از فیلد تیتر استفاده کنید تا کمی بیشتر در مورد علایق خودتان در حوزه کاری خودتان توضیح بدهید و یا حتی میتوانید به طور تخصصی فعالیتی را که دارید انجام میدهید به نمایش بگذارید . شما میتوانید به پروفایل لینکدین افراد حرفه ای در حوزه کاری خودتان مراجعه بکنید و برای الهام گرفتن ، نگاهی سریع به عناوین پروفایل لینکدین آنها بپردازید . آنها مطمئنا بیش از یک عنوان در آنجا خواهند داشت .
Summary (4خودتان را به یک داستان تبدیل کنید :
اولین چیزی که باید در مورد summary لینکدین خود بگویید این است که به خودتان ایمان بیاورید که داستان زندگی شما هم میتواند بسیار مهم باشد ! برای من بسیار عجیب است که چگونه بسیاری از افراد هنوز این قسمت را هنگام ایجاد نمایه لینکدین خود خالی می گذارند ! خلاصه این بخش فرصتی است که به شما داده شده است برای گفتن داستان زندگی خودتان ، پس حتما از آن استفاده کنید و فقط از آن برای فهرست کردن مهارت ها یا عنوان شغلی که داشته اید استفاده نکنید . سعی کنید در این بخش به نوعی خودتان را معرفی کنید تا مدیران ارشد و شرکت های بزرگ با خواندن این بخش طوری متقاعد بشوند که تنها کسی که میتواند مشکلات شرکتشان را حل کند شما هستید . از سرمایه گذاری زمان زیاد در این بخش نترسید ، چند پیش نویس را امتحان بکنید و خلاصه ای مفید و تاثیر گذار از خودتان در این بخش منتشر کنید . ( این شخصی ترین بخش بازاریابی محتوای شماست ومطمئن باشید ارزش تلاش کردن دارد )
(5 سعی کنید از صفت های بزرگ و خودپسندانه به طور مکرر در معرفی خود استفاده نکنید :
آمار استفاده از صفت های بزرگ و خودپسندانه هنگامیکه افراد میخواهند خودشان را در لینکدین معرفی بکنند بدین ترتیب میباشد ( تخصصی – رهبری – متمرکز – استراتژیک – با تجربه – شور – متخصص – خلاق – نوآورانه ) ما در این مقاله منظورمان این نمی باشد که نمیتوانید خودتان را به این چیزها توصیف کنید یا اینکه آنها مهم نیستند . با این حال فقط استفاده از این کلمات مردم را متقاعد نمی کند که شما این ویژگی ها را دارید . شما آنها را باید از طریق روشی که خودتان را توصیف میکنید و هم در روشی که از ویژگی های پروفایل لینکدین برای نشان دادن شخصی که هستید استفاده می کنید ، آنها را به نمایش بگذارید .
(6 شبکه ( connections ) حوزه کاریتان را رشد دهید :
یکی از ساده ترین و در عین حال مرتبط ترین راه ها برای رشد شبکه لینکدین ، همگام سازی پروفایل خود با دفترچه آدرس ایمیل است . این به لینکدین امکان می دهد افرادی را که میتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید ، پیشنهاد دهد . شگفت انگیز است که این کار چقدر می تواند در ظاهر کردن افراد مرتبط حوزه کاریتان برای ارتباط با شما موثر باشد . فراتر از این شما می توانید به صفحات شرکت های بزرگ و مورد علاقه تان در حوزه کاری خود مراجعه کنید و به افرادی که در این شرکت ها مشغول هستند درخواست کانکشن بدهید .
(7 مهارت های خود را لیست کنید :
فهرست مهارت های خود را به طور مکرر مورد بازبینی قرار بدهید و آن ها را مطابق ما با مسیر شغلی که برای خود در نظر دارید پاکسازی کنید و مهارت هایی که مربوط به آینده شغلی شما نمی باشد و هیچ کمکی در این راستا نمی تواند به شما بکند را پاک کنید .
انجام این کار به اثبات توضیحات در عنوان و خلاصه شما کمک می کند وهمچنین میتواند راهی باشد تا شما را تایید بکنند.
همچنین اگر علاقه دارید که برای ایجاد مهارت هایی که در آینده به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد با تمرکز بیشتر جلو بروید حتما توصیه میکنم مقاله شخص T شکل کیست را مطالعه بفرمایید .
(8 سرویس هایی را که میتوانید با استفاده از مهارت هایتان ارائه بدهید را برجسته کنید :
Service یک ویژگی جدید لینکدین است که به برنامه نویسان ، مشاغل آزاد و کسانی که برای مشاغل کوچکتر کار میکنند کمک می کند تا طیف وسیعی از سرویس هایی را که ارائه می دهند را به نمایش بگذارند . پر کردن بخش سرویس ، باعث میشود که پروفایل شما سریعتر روی آن کلمات کلیدی که میخواهید پیدا بشود .
(9 مهارت های افراد مختلف را تایید ( Endorsement ) کنید :
تایید مهارت شما توسط افراد مختلف ، باعث میشود که اطمینان افراد در حوزه کاریتان نسبت به شما بیشتر بشود .
اما چگونه در لینکدین تایید می شوید ؟
برای شروع به شبکه ارتباطی ( connections ) خود بروید و افرادی که را که حس میکنید واقعا ارزش تایید کردن را دارند تایید بکنید . این اغلب محرکی است که باعث می شود آن فرد حداقل یک بار پروفایل شما را مشاهد بکند و یا حتی مهارت ها شما را تایید بکند . به یاد داشته باشید ارتباط مهم است . با افرادی ارتباط برقرار کنید که واقعا برای تایید آنها ارزش قائل هستید .
10) تاییدیه ( Endorsement ) مهارت های خود را به درستی مدیریت بکنید :
ممکن است هنگامی که ارتباطات endorsement میان شما و سایر افراد حوزه کاریتان پر رنگ تر شد متوجه بشوید که تاییدیه های سایر افراد ، باعث شود پروفایل لینکدین شما متناسب با مهارت ها و مسیر شغلی که در نظر دارید به شرکت های بزرگ و مدیران ارشد نشان داده نشود .
اما راه حل چیست ؟
برای اینکار شما بایستی به درستی و با تنظیم اولویت ها ، مهارت هایی را که بر روی آن ها تسلط بیشتری دارید و در آینده شغلی شما تاثیر گذارتر است را در ابتدای لیست مهارت های خود قرار دهید و بدین شکل لیست مهارت های خود را تنظیم بکنید . به این دلیل که شاید برخی از افراد فقط همان چند مهارت ابتدایی که در لیست قرار داده اید را تایید بکنند و سایر مهارت های شما را وقت نداشته باشند که تایید بکنند .
با تنظیم مهارت ها خود بر اساس اولویت می توانید پروفایل لینکدین خود را متناسب با مسیر شغلی که در آینده برای خود در نظر دارید به نمایش بگذارید .
ما در این مقاله سعی کرده ایم که شما را با شبکه اجتماعی لینکدین آشنا بکنیم و 10 تکنیک فوق العاده مفید که میتوانید به وسیله آن پیشنهادهای خارق العاده ای را ، در حوزه کاریتان ، با استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین جذب بکنید ، به شما آموزش بدهیم . اما در آخر به شما توصیه میکنم که به دلیل اینکه طبق صحبت های کارشناسان و فعالان شبکه های اجتماعی از جمله گری وی ، لینکدین یک فرصت بسیار مناسب برای دیده شدن ، نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی به حساب می آید . در حال حاضر ، توییتر و اینستاگرام و امثالهم ، کاربران زیادی دارند ، محتوای زیادی در این شبکه های اجتماعی تولید می شود . دیده شدن در این بسترها ، به راحتی پنج یا شش سال قبل نیست ! پس بهتر است که ما از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را بکنیم و هر چه سریعتر شروع به سرمایه گذاری وقت خود برای ساختن یک پروفایل حرفه ای در لینکدین بکنیم.
امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. تیم تولید محتوای مدرسه اینترنتی پرنیان این مقاله را تهیه کرده است.
درباره مدیریت
شما در حال مطالعه یکی از مقالات آموزشی وبلاگ پرنیان بودید. اگر برایتان مفید بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. من پارسا قربانیان و اینجا مدرسه فرانت اند پرنیان، میخواهیم در یک معامله برد برد، با هم به آرزوهایمان برسیم..
نوشته های بیشتر از مدیریت
دیدگاهتان را بنویسید