برای اینکه بتوانیم بازار هدف خود را در اینترنت پیدا کنید، به مدتی زمان نیاز دارید و البته ناچار به استفاده از روش ها و تکنیک های مدرن میباشید. اگر بخواهیم در یک جمله کل این مطلب را توضیح دهیم، شاید کلام زیر معنی درستی از این مفهوم باشد.
“برای پیدا کردن بازار هدف، مجبور به تشکیل گروهی هستید که نبض آن در دست شما باشد”
حال به توضیح این جمله میپردازیم.
ابتدا از طراح وبسایت خود بخواهید یک بلاک مربوط به عضویت کاربران در سایت شما قرار دهد و در قدم بعد با درست کردن بنر و لینک های جذاب و یا اعطا کردن برخی امکانات مانند دانلود فایل های رایگان و… بازدید کنندگان سایتتان را ملزم به ثبت نام کنید. فایده این کار این است که کسانیکه قبلا شما را نمیشناختند و از طریق موتور های جستجوگر شمارا پیدا کرده اند، با عضویت در سایت شما به گروه مشتریان شما تبدیل خواهند شد.این یک بانک اطلاعاتی خوب و قوی برای شما از مشتریانتان برای خود ایجاد خواهد کرد.
این بانک اطلاعاتی باید شامل شماره تلفن، شهر و ایمیل مشتریان شما باشد. این اطلاعات جنبه حیاطی در چرخه تعامل شما با مشتریانتان دارد. (هرچند این کار از طریق گروه های تلگرامی و فیس بوکی هم قابل اجراست.)
بطور مثال شرکت شما محصول جدید و یا خدمات دیگری به سبد کاری خود اضافه میکند. خب… بنظر شما آیا همه کسانیکه مشتری شما محسوب میشوند از این اتفاق با خبر خواهند شد؟ مسلما جواب منفی است و یا اگر هم با خبر شوند زمان زیادی میبرد. ولی اگر شما از تکنیک بانک اطلاعاتی استفاده کنید میتوانید به راحتی در همان روز با ارسال پیامک به شماره مشتریان خود و یا ارسال خبرنامه سایت به ایمیل های مشتریان، به آسانی بازار هدف خود را مدیریت کنید.
به همین راحتی شما یک گروه قدرتمند از مشتریان خود تشکیل داده اید که ویژگی مهم آن، دائما در حال بزرگتر شدن است.
پس تا به اینجای کار آموختیم که در کدام سایت ها تبلیغات کنیم، سپس چگونه متن آگهی خود را ویرایش کنیم، سپس سایت خود را طوری مدیریت کنیم که علاوه بر تبلیغات، بانک اطلاعاتی خود را هم ایجاد کنید و بعد از ایجاد بازار هدف برای خود و پیدا کردن مشتریان جدید، آن را مدیریت کنید.
همانطور که میدانید، امروزه شبکه های اجتماعی در سراسر جهان حرف اول را از لحاظ تعداد کاربران میزنند. این شبکه ها آنقدر بزرگ شده اند و پیشرفت کرده اند که توانستند جایگاه خود را در هر لحظه زندگی مردم کشور های مدرن و در حال پیشرفت پیدا کنند.
جالب است بدانید شبکه اجتماعی فیس بوک چیزی بیش از یک میلیارد نفر عضو دارد و در بازه های زمانی دوماه به بیش از ۲ میلیارد نفر میرسد، یعنی تقریبا چیزی حدود یک هفتم جمعیت انسان های کره زمین بصورت دائم..!
آمار جالب تر در این زمینه (طبق گفته های مدیران این شبکه) این است که حدود ۶۰% از این کاربران با تلفن همراه در این شبکه اجتماعی حضور دارند. این بدان معناست که اینقدر حضور در این دسته سایت ها برای زندگی روزمره مردم جهان پر اهمیت شده است که حتی در بیرون از خانه، از دانشگاه گرفته تا محل کار، ارتباط انلاین خود را با این سایت ها حفظ میکنند.